25 december 2006

Kerstverlichting









Ik ben zo blij dat ik weer gewoon kan rondlopen. Nou ja, ik had toch geluk dat ik alleen maar een verzwikte enkel had na die duik van de trap.


Vandaag ga ik ook weer is naar mevrouw Krupèl.

Ik ben wel blij dat de buurvrouw voor d´r gezorgd heeft de afgelopen weken. De buuv is de meeste tijd een ramp van een mens, maar dit heeft ze dan toch wel gedaan. Maar ja, zo tegen de Kerst komt het goede in ieder mens naar boven …...

Godzamme ik word gek van dat geknipper. Ik ga even m´n gordijnen dicht doen ……...


Zo dat is beter. De energierekening van buuv wordt torenhoog op die manier, maar ja, dat is niet mijn zorg. Het is niet te geloven. Zowat al de struiken in d´r tuin staan te knipperen. En dan die gigantische arreslee met rendieren ervoor, een Kerstman op ´t dak, een driedubbel looplicht om het huis ……..
Wat hoor ik nou voor gestommel boven?? ……………….

(Hier volgt een kort verslag van wat er vervolgens gebeurde…….)

´………….. Wat nou weer?? Al het licht valt uit………… ´t is maar goed dat m´n laptop op de accu draait, maar ik moet toch even naar bo ………… Hè gat d´r komt iemand naar beneden …….. ´t zal toch niet weer hè!!!!!!


!#"!$!$&% Nou ben ik het echt zat buurvrouw, ben je nou weer door m´n zolderraam geklommen!!! Ik heb gezegd dat ik dat niet wil ………. Wat zie jij d´r uit!!!!??´




´Ik moest er even nog een stekkertje bij je inpluggen buuv ……… Ik geloof dat m´n vullingen gesmolten zijn van die schok. Ik krijg m´n kiezen niet meer van elkaar.´


´Hè! Zit je mijn stroom af te tappen!!!

´Nou ja, Kees is bang voor overbelasting en jij gebruikt niet zo veel stroom, dus je kan er wel wat bij hebben …… toch?´

´JIJ ZIT MIJN STROOM AF TE TAPPEN!!!???´

´Nou buuv niet zo agressief, ´t is alleen maar voor ´t rendier, en de arreslee en de lampjes om ´t huis, en de huppelende sneeuwvlokjes op ´t dak en …….´


´Huppelende sneeuwvlokjes op je dak!! Ik, ik ……..´

´Nou buuv, als je ´t niet erg vindt ga ik weer. Ik stuur Kees wel even langs om naar je stoppen te kijken ………………. ´

(Einde verslag)

En weg was ze. Gelukkig viel de schade uiteindelijk wel mee. Die stoppen heb ik zelf geregeld, daar heb ik geen Kees voor nodig. Ik had zo weer stroom.


Wat is dat nou weer. Daar loopt buuv voorbij ………. Nee hè, ze loopt met een verlengsnoer richting Krupèls huis …….. Ik uh …….. ik moet er achteraan ……


De buurvrouw´s buurvrouw

Geen opmerkingen: