31 maart 2015

DRONE (2)

Buurvrouw kan soms zo onredelijk zijn! Breng ik een leuk bezoekje na zeven jaar, zegt ze dat ik spioneer met Drone. Dat is helemaal niet waar! Ik keek alleen maar!!
“Drone is heel buurtpreventief buuv” zei ik nog. "Hij kan alles zien." “Dat IS spioneren buurvrouw!!” zei buuv en ze werd weer helemaal rood. Moet ze toch is mee naar de dokter.

Maar ja, nu izzie stuk.  Hij is gecrasht in buuv d’r vijver. Hij kon niet tegen de wind op. Buurvrouw zei dat ik Drone ook niet in de lucht had moeten laten met zo’n storm als vandaag, maar ja, ik wilde m’n wasgoed terug  …...

Vanmorgen 11.15 uur

“M’n goudvissen!!”

“Joehoe buurvrouw!! Doe je tuinhek nou open buuv. Ik zie Drone niet meer”

“)_+*%4@)Haal dat ding uit  m’n vijver!!! Ik had toch gezegd dat ik niet meer wil dat je d’r mee in m’n tuin vliegt. Ik hoor ‘m al een half uur rondjes vliegen”

Nou en toen zag buuv m’n wasgoed in d’r boom hangen. In plaats dat ze het toen begreep ….

“Wie hangt er nou wasgoed buiten met windkracht 10”

“Zo’n windje droogt goed buuv, maar m’n waslijn schoot los. Zie je hoe multifuktioneel Drone is. Met die kleine grijphandjes had die al bijna alles weer uit je boom geplukt …. Heb je koffie? Neem ik Drone even bij je mee naar binnen. Kunnen we kijken of ik ‘m weer in elkaar kan zetten.”

“We zetten helemaal niks weer in elkaar!! En ik heb ook geen koffie!! Ik ………??!! “ 

(luid gekraak)

Nou en toen ging buuv d’r boom omver.  Zo dwars door die hoge schutting heen van d’r. Dat was wel makkelijk, want ik kon de rest van m’n wasgoed zo oppakken. Nu ik het zeg, nu kan ik ook eindelijk weer zo via d’r achtertuin naar binnen als ik bij buuv op de koffie kom.

“Zie je buurvrouw” zei ik “De natuur keert zich tegen je als je zo’n hoog hek om je hele huis zet. Ook plantjes willen vrij zijn.”

Dat haalde ik even aan omdat buuv nogal van de natuur is. Vroeger was ze van 
Groen Links, maar nu hangt ze altijd Marianne Thiemert op als er verkiezingen zijn. Dus ik dacht,  dan begrijpt ze het misschien dat zo’n hek heel lastig is.

“Volgens mij wil Marianne ook niet achter een hek met d’r poster, want dan lijkt ze op een Partij voor de Dierentuin.” 
(Dat was een klein grapje tussendoor, want het werd toch een wat gespannen sfeer)
 “Woordspeling buuv … snap je … hek …. dieren …. tuin” 
Maar ja ze werd nog rooier dan ze al was. Veel humor heeft ze nooit gehad. Misschien is ze toch meer een type voor de SP. Zal het is aan d'r voorstellen. Die Roemert staat ook wel leuk op een poster en buuv kleurt goed bij die tomaat …... Hé de brandweermannen in buuv d’r tuin hebben koffie gekregen ……… Ik ben even weg …...

De buurvrouw

Geen opmerkingen: