15 juni 2015

CONTACT








Wat een rust ….. Even onderuit met een kopje thee …. Ik denk niet dat ik de buurvrouw nog zie deze week. Ik heb d’r nog nooit zo hard zien lopen ……


Flashback:

‘Tringgggg Tringgggg ……… Joehoe Buurvrouw …………. Tringggg …………. Weet je dat je bel stuk is. Dat is heel lastig. Nu  moet ik steeds zelf heel hard TRINGGG ……. TRINGGGG ROEPEN BUURVROUW!!!!!’

‘Rustig, rustig …. Ik kom er aan!!!’

‘Ben je al bijna bij de deur buuv!!!! …. JOEHOE!!!! TRING!!! TRI ………… O daar ben je. Goeiemorgen buuv! Ik kom de bladmuziek voor het koor halen en het is al bijna tien uur dus als je koff ….’

‘Ok, kom maar even binnen dan  ….NEE!! niet die tas daar op de tafel. Je zet ze ‘m bijna op m’n doosje met contactlenzen ….’

‘Sinds wanneer heb jij contactlenzen buuv. Je hebt toch die mooie grote bril.’

‘Die is voor lezen en de computer, maar ik moet nu een bril voor de hele dag. Dat vind ik niks. Ik lijk gelijk tien jaar ouder met zo’n ding.’

‘Zou ik niet zeggen hoor buuv. Met die bril op zie je veel minder dat je allemaal van die rimpeltjes om je ogen hebt.’

‘Gaan we katten!!! Blijf maar even hier. Die doos bladmuziek ligt boven. Ik haal ‘m even’

‘Puh ijdeltuit …. Misschien had ik het niet over die rimpeltjes moeten hebben. Straks krijg ik weer geen koffie …… Leuk doosje van die lenzen …. even kijken … mmm …. Zus uit Groningen heeft wel is lenzen gehad, maar die zijn tijdens de laatste aardbeving in een scheur in de vloer verdwenen. Daar is al heel veel in verdwenen …. de wasmachine …… de keukentafel …. de postbode …. Toch is proberen hoe het is met lenzen … plok .. dat is één in een oog …. Plok … dat is het andere oog … Waar is de spiegel …. Ja, zo zie ik niet hoe ze staan …. Even m’n bril op …………. Mmmm niet veel verschil …. Wow ’t wordt ineens helemaal wazig en het gaat draaien ……………… Hoe krijg je die dingen eigenlijk weer uit je oog?????’

'Zo buurvrouw. Hier is de doos met bladmuziek. Fijn dat jij voor de verdeling onder de koorleden wil zorgen ………….. Kijk je nou ineens scheel?????’

‘Goh buuv, waarom heb je nooit gezegd dat je er ook één van een drieling bent ......'

'Drieling????'

'Hé, nou ben je er gewoon weer één ..... twee ..... Ik uh .... geef die doos maar buuv…. Ik moet even weer weg ….' (knalt tegen deurpost aan …) 'Heb je de deur verschoven buuv????’



‘Wat loop je nou als een blinde kip …………. (Ziet doosje van de lenzen op de grond liggen) Wat doet dat nou ineens daar??? ….. Krijg nou ………… m’n lenzen zijn weg!!! …….. Nee???! …. Heb jij m’n lenzen ingedaan???!!’

‘Alleen maar heel even om te kijken hoe ze stonden buuv.’

‘Dat doe je toch niet!! Dat is niet hygiënisch!! Uit die dingen!!! Nu direct!!!!’

‘Rustig buuv. Dat probeerde ik al, maar ze zitten een beetje vast geloof ik.’

‘Onzin, gewoon je ogen opensperren en knipperen!! …. Naar beneden kijken als je knippert!!!’

‘ ‘t wil niet buuv … wow buuv …. Ze zijn achter m’n oogbollen geschoten … Ik kan …. Ik kan …. Ik zie m’n eigen binnenste buiten. Ik kan m’n eigen gedachten lezen buuv!!!!’

‘Doe niet zo idioot buurvrouw. Dat kan helemaal niet!!!’



‘ ’t Lijkt wel een film buuv …… een droom ….. Ik zie een hele volle koffiepot en daar is George Clooney. 

Hij zwemt rondjes in de koffiepot ….. Hij zwaait naar me buuv!!! … 

Ik ga met ‘m mee .. Ik wil ook rondjes zwemmen in de koffie ……’




‘Nou is het uit met die onzin buurvrouw!! Sta stil, dan geef ik je een tik tegen je achterhoofd, dan schieten ze er wel uit.’

‘AU!! Buuv!!! …. O, ze zitten nu wel weer voorin m’n ogen ……. Niet zo boos kijken buuv …. Ik knipper, ik knipper …………….. 

Ze gaan er echt niet uit buuv …. Heb je niet zo’n klein zuignapje net als Ans. Die haalt ze altijd daarmee uit d’r oog.’


‘Nou je het zegt …. Ik heb wel zoiets …. Wacht maar even ….’

‘Waar is ze nou weer heen … Stomme contactlenzen …. Als ze nou is koffie ging zetten, dan kreeg ik ze er wel uit ……………………  Gelukkig heb ik een goeie dag. Als ik die bladmuziek ga rondbrengen bij alle koorleden, krijg ik vast overal een kopje koff ……… O, daar is buuv weer …….. Wat heb je daar nou buuv …………... Dat is geen zuignapje. Dat is een ontstopper. Die is voor de gootsteen dat is toch veel te …………… Buuv doe niet zo eng …. Weg met dat ding …. Ik moet ….. ik moet ………'

‘Hierrrr buurvrouw, M’n lenzen terug NU!!!! Kom terug!!!!!’

Einde flashback


Ik denk dat ik die ontstopper even voor het raam laat staan. Durft ze voorlopig niet meer naar binnen. Die lenzen hoef ik niet terug, ’t waren maandlenzen en ik had ze al vier weken, dus ze moesten toch weg. Maar ja, dat hoeft de buurvrouw niet te weten .........………….



De buurvrouw’s buurvrouw

Geen opmerkingen: