27 april 2015

ORANJE TOMPOES


Het was geen goeie Koningsdag vandaag. Het begon al slecht omdat ik de stukke koffiezettert van de buuv niet mocht verkopen op de vrijmarkt. (zie de twittertweets JoehoeBuurvrouw OewaBuurvrouw ). 

Nu is die koffiezettert van d’r wel stuk, zegt ze, maar ik weet dat ze ook nog ergens een sensojo heeft. Dus ik had een heel goed plan bedacht om vandaag eindelijk een keer koffie van d’r te krijgen. Ik heb een HELE doos oranje tompoezen gekocht, bij de supermarkt. Dan zou ze me wel binnen moeten laten. Iemand met tompoezen laat je tenslotte niet voor de deur staan. EN bij tompoezen HOORT koffie, dat kan niet anders …... Maar het liep helemaal verkeerd ……

Flashback

"Joehoe buurvrouw!! Doet je bel het weer niet!! Nu moet ik zo roepen!!! Joehoe buurvrouw!! Ik heb tompoezen!!! ……."

"He, jeetje buurvrouw niet zo hard. ’t Is nog vroeg. Je maakt de hele buurt wakker en ik kom ook net uit m’n bed."

"Ik heb tompoezen buuv, oranje, voor bij de koff ...."

"Kom even binnen. Ik krijg het koud hier bij de deur in m’n ochtendjas ….."

Tot zover ging het goed. Ik was binnen. Dat was me al heel lang niet gelukt. Dus ik zei buuv gelijk dat ik dat heel gezellig vond en dat we dan misschien gezellig samen tompoezen konden eten bij de televisie en naar Koningin Maxima kijken  .. ooo ja en Alexander natuurlijk …. Maar ja, buuv deed gelijk de klad er in ….

Nog meer flashback:

"Nou ik hou eigenlijk niet zo van tompoezen buurvrouw en dan ook nog oranje, dat zijn allemaal kleurstoffen. Dat is niet gezond, daar krijg je enge ziektes van. Je kan ze beter zelf op eten."

"Ik heb je nog getweet dat ik er aan kom met de tompoezen voor bij de koff …"

"Is dat zo? Nou ja, ik zit niet constant op m’n telefoon te turen buurvrouw …."

"Als je nou watssap had ………………"

"Wat sap? …. O, ik wilde net koffie voor je gaan maken, maar ok ….."

"Koffie maken??? Sap??? Nee, nee geen sap. Buuv WATSSAP!! OP DE TELEFOON!!! Buuv!! Kom terug!! Ik wil KOFFIE buuv!!!"

"Zo daar ben ik weer. Kijk is een lekker glaasje sinaasappelsap, dat kleurt mooi bij je tompoezen."

Hoe kon ik dit nog redden. Bijna had ik koffie gehad …

"Ik vroeg of je watssap had buuv!"

"Ja wat sap, dat heb je nu toch?"

"Van de telefoon!!!"

"Ooooo whats app … Nee, dat heb ik niet."

"Ik wil koffie buuv."

"Nou moet je niet gaan zeuren buurvrouw. Je hebt nou wat te drinken, maar je moet het wel een beetje snel opdrinken, want ik wil de stad nog in voor Koningsdag …."

En toen stond ik ineens weer buiten. Daar is buuv heel goed in. Zo ben ik binnen en dan ineens …. ben ik weer buiten ….. Met m’n glaasje sinaasappelsap en alle zes de tompoezen. Ik heb net de laatste opgegeten. Geloof dat ik een beetje misselijk ben. Dat moet van die sinaasappelsap komen …..


De buurvrouw

Geen opmerkingen: