31 oktober 2017

Betje Bet (deel 8)

Het was een heel geslaagde Halloween knutseldag afgelopen zondag in het buurthuis. We hebben de pompoenen uitgehold en er mooie lampionnen van gemaakt. De pompoensoep was echt heel erg lekker en na afloop hebben we nog wat liedjes gezongen met het koor.

Zo zie je maar. Ik heb me helemaal voor niets druk gemaakt. Geen zombies en alleen maar vriendelijk lachende pompoenen ................. maar ja, het is natuurlijk wel vandaag pas Halloween ..... .... ik denk dat ik zo nog even langs Ans ga. Ik heb niet zo'n zin om deze avond alleen te zijn.



Even m'n gordijnen dicht doen. Het wordt nu  ineens weer zo vroeg donker met die wintertij .....


Hè wat vliegt daar 

nou ..... dat lijkt wel ....                                                       
                                                                         
                                                 ".... wow, ze valt bijna ...."

"TRRRING, TERINGG!!! Joehoe Buurvrouw, vlug doe open. Zie je Betje daar!  Ze vliegt daar vlak langs de maan. Mooi hè...."


"Vlug binnenkomen jij, dan doe ik de deur op slot"


"Hoeft niet buuv, Betje is met een vroege vlucht terug naar Groningen. Ze is een beetje misselijk geworden van dat zwemmen in de pompoensoep van Zus, maar ik heb d'r wel moeten beloven dat ik vanavond een kopje kappoesjieno van je krijg ...... O kijk buuv, Betje Bet maakt nog even een bocht langs je raam. Ze zwaait naar je!!! ..... wow, ze valt bijna ... nee, ze gaat weer goed ..... Joehoe Betje!!! .... Tot volgend jaar!!!!"


"Ik .... ik ben even naar de keuken. Hoe .. hoe .. hoeveel schepjes suiker had je ook al weer in je koffie buurvrouw????"


De buurvrouw's buurvrouw


Geen opmerkingen: